Dersler İçerikleri

IMG_8752Baraka Yoga’da yer alan dersler hakkında bilgi almak için bu sayfayı inceleyebilirsiniz.

Hangi derse katılmalıyım?

  • Daha önce hiç yoga yapmadım, hangi derse katılmalıyım?
    İlk kez yoga yapacaksanız, Boyun- Omuz- Sırt için Yoga ya da Her Seviyeye Uygun Hatha Yoga derslerine katılabilirsiniz. İlk kez yogaya başlayacaksanız, en az bir ay boyunca düzenli bu derslere geldikten sonra diğer dersleri tercih etmenizi öneririz.

 

  • Daha önce yogaya başlangıç yaptım, temel duruşları biliyorum, hangi derse katılmalıyım?
    Boyun- Omuz- Sırt için Yoga ya da Her Seviyeye Uygun Hatha Yoga, Yin Yoga, Restoratif/ Şifa Yogası derslerine katılabilirsiniz. Bu derslerden daha hareketli, daha ileri seviye bir ders istiyorsanız Orta Seviye Vinyasa Yogadersine katılabilirsiniz.

 

  • Düzenli olarak 3 aydan fazla yoga yapıyorum, temel yoga duruşlarını, nefes tekniklerini iyi biliyorum, hangi derse katılmalıyım?
    Tüm dersleri tercih edebilirsiniz, daha yoğun, ileri bir pratik yapmak istiyorsanız Vinyasa Yoga& Yin Yoga derslerini tercih edebilirsiniz.

 

  • Uzun süre yoga yaptım ama bir süre ara verdim, hangi ders bana uygun olur?
    Uzun bir aradan sonra başlangıç yapmak istiyorsanız birkaç hafta yeniden pratiğinize ısınmak açısından Boyun- Omuz- Sırt için Yoga ve Her Seviyeye Uygun Hatha Yoga derslerini tercih etmenizi öneririz. Sonrasında programımızda yer alan her derse katılabilirsiniz.

 

  • Daha sakin, dinlendirici bir derse katılmak istiyorum, hangi derse katılmalıyım?
    Boyun Omuz Sırt için Yoga, Restoratif/ Şifa Yogası, Yin Yoga derslerini tercih edebilirsiniz.

 

  • Haftada kaç kez yoga yapmalıyım? İlk kez yogaya başlıyorsanız fayda görebilmeniz adına, haftada minimum 1 kez düzenli gelmenizi öneriyoruzTam fayda sağlayabilmek adına, haftada en az 2 ders yapmanızı öneriyoruz.
    Yoganın faydasını görebilmek adına, düzenli yoga yapmak şarttır. 

 

  • Stüdyomuz katılacağınız dersten 20 dakika önce müsaittir.
  • Bir önceki dersle çakışmaması açısından, bu süreyi dikkate almanızı rica ediyoruz.
  • Stüdyoda kredi kartı geçmemektedir.
  • Derse katılmadan önce lütfen iletişime geçip yerinizi kesinleştirin.
  • Anlayışınız için teşekkür ederiz.

 

Ders içerikleri:

Boyun Omuz Sırt için Yoga

  • Her seviyeye uygun bir derstir.
  • Özellikle gün boyu yorulan, ağrı/hassasiyet yaşanılan boyun, omuz, sırt bölgeleri başta olmak üzere, tüm bedenin rahatlaması ve güçlenmesine yönelik hazırlanmıştır.
  • Nefes, gevşeme çalışmalarıyla birlikte yoga duruşları boyun-omuz-sırt bölgesinin güçlenmesine, dinlenmesine destek sunar.
  • Bu derse katılarak zihinsel, bedensel yorgunluğunuzu hafifletebilirsiniz.
  • Son derece dinlendirici ve tazeleyici bir derstir.

 

Her Seviyeye Uygun Hatha Yoga

  • Her seviyeye uygun bir derstir.
  • Temel Yoga duruşları, temel nefes tekniklerini detaylı ve güvenli bir şekilde öğrenmeye yönelik hazırlanmıştır.
  • Tüm beden kaslarının, eklemlerin, güçlenmesine ve rahatlamasını destekleyen bir derstir.
  • Zihinsel olarak rahatlamak, canlanmak, bedensel olarak güçlenmek ve dinlenmek isteyenler için uygun bir derstir.
  • Yogaya yeni başlayanlar, zaten yoga pratiği olanların kendilerini geliştirmeleri için uygun bir derstir.

*Bir süre düzenli Hatha Yoga pratiğinizi oturttuktan sonra, Vinyasa Yoga, Yin Yoga gibi derslere kolaylıkla katılabilirsiniz.

 

Orta Seviye Vinyasa Yoga

  • Düzenli yoga pratiği olan, yoganın temel duruşlarına hakim olan kişiler için uygun bir derstir.
  • Derste duruşlar akış şeklinde gerçekleşir.
  • Derslerde farklı bölgelere/ temalara odaklanarak tüm beden kaslarının güçlenmesine ve rahatlamasına yönelik hareketli ve canlı bir içerikten oluşur.
  • Bu ders hem bedeninizin, hem zihninizin rahatlamasına, dinlenmesine destek sunar.
  • Bu derste karın, bacak, kol kaslarının kullanıldığı güçlü pozlar da yer almaktadır.

Yin Yoga

  • Bedendeki eklem sağlığına ve bağ dokulara odaklanan bir yoga stilidir.
  • Bağ doku ve eklemlerin esnemesine, bedende yer alan organ meridyenlerinde yaşam enerjisinin sağlıklı, dengeli akmasını destekler.
  • (Meridyenler, akapunkturdan bilinen, yaşam enerjisinin bedende aktığı kanallardır, bedende her organın meridyeni vardır).
  • Yin Yoga meditatif, sakin, dinlendirici bir uygulamadır.
  • Bir süre düzenli yoga pratiğine sahip olduktan sonra yapılması tavsiye edilir. Meditasyon pratiği tecrübeniz varsa, ilk kez yoga yapacak olsanız bile bu derse rahatça katılabilirsiniz.

 

Restoratif Yoga

  • Fazla hareket etmeden, bol yastık, battaniye, blok, kemer gibi yardımcı malzemelerle uygulanan şifa dolu, yumuşak bir uygulamadır.
  • Kaslar devreye sokulmaz, olabildiğince bedenin gevşemesi hedeflenir.
  • Hem fiziksel, hem bedensel rahatlama ve dinlenme için bu derse katılabilirsiniz.
  • Her seviyeden katılımcı için uygundur.